onsdag 26 juni 2013

Öron-barn? Ear Band-it är toppen

För er som har öronbarn.. 
Fukt i öronen och vatten är inte bra.. Min son har alltid haft problem med öronen och vi har då fått tipset att använda fetvadd då han badar.. Ni kan gissa att det inte funkar alls då man badar...
Jag blev tipsat om en sida som säljer speciella silikon pluppar  för öronen med ett band runt... Så jag gick genast in och beställde ett par stycken..

Silikonen är mjuk och fin och Hugo gillar att det är starka färger och på varje burk är det en "tokigt" djur bra barnanpassat! De flyter även i vattnet och det jag tycker är så bra att om de skulle tappa dom så ser man dom klart och tydlgt då de flyter upp och färgen är klar. Men Hugo har då inte tappat sina, de sitter där de ska... Man använder bandet för att hålla "plopparna" på plats också, jag har ett då jag är ute då det är skönt för öronen och håller värmen på kalla hösten/våren.

Silikonen heter : Floating Putty Buddies Det kostar enbart 35 kr styck och kan användas flera gånger, det är även fraktfritt  i Sverige, bandet kommer även i olika färger.  
Bandet : Ear band-it (Ultra)  priset där skiljer sig något. 

Är du intresserad av att beställa som jag rekommenderar då vi är jätte nöjda och lillemannen tycker det är skönt för öronen. Gå in på länken nedan och där kan du även läsa mer om dem och forskningen bakom resultatet.

http://mybug.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar