söndag 9 juni 2013

Renovering av balkonge

Jag hyr i vår lägenhet av HSB deras hus är ganska gamla betonghus, de är ommålade ganska nyligt..Det är ett betong hus men sol dygnet runt från morgon till kväll, det resulterar i att det är mycket varmt här... så man sitter mycket på balkongen under parasollet  på eftermiddagen.  
Då är det inte så roligt när balkongen är av betong och färgen har släppt, dvs skabbigt.

Tanken var redan att göra det förra året men tiden fanns helt enkelt inte där då jag jobbade så mycket och ville vara med hjärtat all tid jag hade över!

Idag så har det dock skett...


före
Som ni ser, skabbigt.. inte så roligt en ganska hård och kall känsla precis som betong..

Efter 2 timmar
Så åkte iväg och köpte virke på BYGGMAX i Öjebyn. Köpte dock 2 brädor för lite så ska dit igen på tisdag.. onsdag om jag ska vara realist..  (saknas ca 15 cm med brädor.. ) en ska klyvas på längden så vi slipper glepan.  Att göra detta tog totalt 2 timmar minus tiden att hämta virket.. Och min balkong är 5.5 kvadrat meter för er som undrade.. 

Sedan är inte detta helt klart ska göra lite finlir på den också men det hinner jag inte med nu. Utemöblerna är där de ska vara och jag har hittat mitt favorit hörn.. som inte är där det var igår.. 

Jag måste erkänna att jag känner mig mycket händig och roligt är det också! 
Alltid roligt då man ser resultat, och det blev verkligen stor skillnad! Hjärtat kommer nog att bli fundersam då han kommer hem, så han får skruva de sista då han kommer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar