fredag 18 maj 2012

Min lugna vrå

Jag sitter i mitt sovrum, och känner mig inte så nöjd, känns mer som ett överflödigt rum som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med det.
Ängsblommiga tapeter, inte något fel alls, ljusa,
 men kanske inte de jag skulle ha valt, och i en hyresbostad så känner jag inte att jag vill lägga ned pengarana på något som inte är mitt, speciellt inte nu då student perioden är här.

rummet ska ha funktionen, sovrum, kontor, studie rum, garderob... lite svårt att få in alla delar, så sitter för det mesta i köket med böckerna eller "matsalsbordet" som är i vardagsrummet. Men kontor är det ändå, vet inte hur jag har fått plats med alla pärmar? men tydligen kan jag stuva, men när man vet vad som väntar så ger det inte en sådan lugnande känsla som jag just vill ha i mitt sovrum...


Så jag drömde mig bort en kväll och föll för tre sovrum det övre har ni redan sett och de två som följer... gissa vad de har gemensamt förutom att enbart fungera som ett sovrum..?



kristallkronor!  det tycker jag är så grymt fint! romantiskt och lugnande, ljusa varma färger.  Jag är inte så mycket för att ha mörkt i ett sovrum! mörkt är det då jag sover.
Här uppe i kalla Svergie så har vi mycket av det mörka och kallt 80% av året det vill säga om vi har turen att få en LÅNG varm sommar..



 och jag behöver känna att mitt sovrum är varmt & ljust inte mörkt och kallt.
En till likhet en massa mjuka fluffiga kuddar nästan att de måste tas ned  när man ska lägga sig och sova.


Sedan en sak till jag vill känna att jag kan lägga tröjan på "stolen" utan att det ska upplevas som ett bombnedslag, så inte för sterilt..

 ...avslappnat...
tror också det är därför jag gillar dessa, skorna på golvet inte plant bäddat, det är inte ett uppslag för en tapet eller  ett inrednings uppslag i en tidning! här ska man 
mysa... 

Skulle ni vilja sova här?

Alla har olika smaker men sova i detta sovrum skulle jag lätt kunna tänka mig för en natt eller två, enda tanken skulle nog vara bara ingen vithaj kommer, men en riktigt fräck upplevelse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar