onsdag 2 maj 2012

Kotletter

jag skulle kunna säga att jag är bra på att laga mat, men kotletter har inte varit min starka sida, lyckas inte få dom sådär goda som när man var liten och fick potatismos till.... med det  här så vet jag att jag kan!



3kotletter

Marinad
en skvätt soya (den med så lite socker som möjligt)
ca ett kryddmått spiskummin
1msk oregano
½dl chilisås av ketchuptyp
2msk olivolja
tsk honung
blanda ihop och lägg i kotletterna och marinaden i en påse och försök att få så lite luft du kan i påsen och in i kylen över natten..

(ta fram kotletterna innan du börjar steka så de inte är kylskåpskalla,)

stek i grillpanna och pensla på lite marinad om det behövs...

Glaze
½dl olivolja
½dl chilisås
1msk honung
1msk oregano
rör ihop och pensla på innan servering

Grymt gott! och det är ingredienser som man oftast har hemma, så lätt att slänga ihop.. :)

Smaklig måltid!



1 kommentar:

  1. Jamen resorb!! Varför har jag inte tänkt på det? =) Vatten dricker jag ju på tok för lite, men ändå mer än vad jag gjorde när jag inte var gravid. Dock inte tillräckligt! Resorb ska jag köpa..Åhh du kära bakistid vad jag använde resorb då ;)

    SvaraRadera