onsdag 18 februari 2015

Nyårsafton 2014

Tog fram min nya leksak och insåg jag inte har delat med mig med allt gott.. Nyårsafton spenderades i vanlig ordning hos en mycket fin vän till mig. I år glömde jag bort den årliga gruppbilden vilket grämer mig fortfarande! trevligt var det och got också

Tilltugg, salta chips med créme fraiche toppad med löjrom
Värden bjöd på ett mycket gott tilltugg under tiden vi fixade till maten.. Saltachips med créme fraiche toppad med löjrom! SÅ SÅ SÅ gott svårt att sluta. Vi gjorde en trerätters meny och dukade klart. För och efterrätten kommer ni att få denna vecka fram till fredag.



Dukat för hungriga magar
Det serverades helstekt oxfilé, potatisgratäng, getostrulle, bearnaisesås, getostkräm, rödvinssås samt sallad. Allt för att alla skulle gå därifrån mätta och belåtna.


min mycket fulla tallrik
Kan erkänna jag inte orkade allt jag tog, men gott var det!
Kvällen bestod av tipsrunda (som jag inte vinner), spel och skratt. Samt två små nykomna bebisar. Det var ett avslut på det nya året med början på ett annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar