torsdag 16 augusti 2012

sommar

jag vill att alla dagar ska vara som denna!

packade  badväskan kvällen innan och stekte och dubbel marinera de kycklingen till pasta och kycklingsallad.. 

Vi begav oss till Gläntan med min systerdotter och syster det vill säga hjärtats kusin och moster, barnen är jämngamla och leker jätte bra tillsammans..

Vi kunde inte ha fått bättre väder än det idag! vi var så klart först på plats tonåringarna anlände då vi var på väg hem.. (småbarnsmammorna är uppe med tuppen då man ska hålla sig till rutinerna!)

Det blev mitt första dopp och strand besök för i år..  men har inte badat på säkert två..

Hjärtat är inte så överförtjust i att bada med hela kroppen men att leka i vatten de tycker han är kul, så jag badade lite med kusinen så då ville han också testa.

Barnen lekte hur som helst först och vi låg på filtarna och surrade  och tänkte oj vad lyxigt det här är! Barnen leker och busar och skrattar för sig själva, och vi sitter och tittar på och dricker kaffe..

Vi la oss närmare vattnet men i mitten då det var så lång grunt att barnen lekte i pölarna närmare stranden så vi hade jätte bra koll på dom!

Lunchen gick hem  hos lill killen men lilltjejen ville mest leka och bada.. men han satt lugnt och åt upp sin sallad och hennes portion..

Sedan när vi skulle hem blev det så klart lite tråkigt då båda barnen vill stanna och bada mera.. men de var ganska trötta så vi skyndade oss hem så de skulle få sova i vagnen..

då passade jag på att plugga..  under tiden syster passade vagnarna...

efter middagen så åkte vi till båthamnen och badade..jag hade faktiskt lovat honom och var ganska sugen själv på ett kvälls dopp.. och så följde de med också..
Han sa faktiskt i hallen då vi klädde oss..
-De komma också!!??!!     han gillar sin moster och kusin jätte mycket och de märks..!

Behöver jag säga att han somnade gott efter kvällsfikat..?
¨

BILDER KOMMER; gick inte att ladda upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar