lördag 11 augusti 2012

De här med loppis

Vilken lång från varo detta blev, känner helt enkelt att det varit noll saker att skriva om..

Haft inskolning på dagis och nolia är nu igång.. var nära att jag köpte en kontinental säng (180) men tog mitt förnuft till fånga.. tur var väll det för att de hissades en flagga då jag läste horoskopet på eftermiddagen..

Föra helgen var det kvälls loppis och det var en mycket trevlig kväll.. gick med en arbetskamrat och barne och hej vad det fyndades.. vi fick nästan inte med oss sakerna.. men gillade tanken på kvällsloppis då var det fler som kom och alla var piggare.. men idag var det dag som gälde..
glad kille har inte tid att bli fotograferad..

hittade tuvär om man säger så ett fisher price little people garage till hjärtat han blev glad men snart behöver alla sånna leksaker ett eget rum! kan trösta mig med att han leker grymt bra och mycket med dom! :) (förra helgen så fyndade jag en bondgård till hans lilla kusin, min systerdotter).. idag blev det också en mjukfotboll som jag tänkte shoppa på nästa ikea tripp.
Och något som inte är likt mig är fynda kläder!
3par jeanse (ett bamse, esprit och lindex) en t-shirt (ME & I) och en långärmad fin tröja... för 80kr! knappt använda och väl vårdade!
sedan små whisky glas stora som shotglas.. perfek till likör kaffe och grädde.. :)
Hjärtat blev jätte nöjd då han såg dom på morgonen perfekt som jucieglas åt hjärtat, och så tyckte han det var roligt en i hans storlek.. (han dricker smoothie på kortet..)

Jag tror att jag själv måste ta och så på loppis och få bort lite saker som bara skräpar.. har en hel del.. så nästa år! blir väll det ett bord på 6 meter..


Men något jag tänker på är.. kollade på en turkos sallads skål som en tant i 70års åldern hade.. hon ville ha 700kr för den! behåll den då! och vissa vill sälja leksaker för 300kr! själv så allt över 50kr på loppis är dyrt!! de med batteri kanske inte funkar som hände mig förra helgen en motorsåg till hjärtat.. sten död han leker med den ändå men varför ljuga? hade kanske köpt den för en 10 mindre..  och hade jag bott på son så hade jag gått tillbaka och sagt till.. bara för att det är så fult gjort...
nä den här loppis trenden har fått vissa att vilja ha så mycket betalt för sakerna det kan jag förstå men då kanske man ska lägga upp de på tradera, blocket köp och sälj sidor..
De var en tjej som ville ha 120kr för ett plan från little people och då sa jag nej tack.. då frågade hon mig vad jag betalade för garaget.. när jag svarade så sa hon inge mer.. som sakt alla har sin gräns.. visst nog händer det kanske att jag vill köpa något för 150kr.. men då ska de vara ett kap.. (proffs loppisarna hoppar jag alltid över och de som vill ha betalt för butiks priser.. )


Tja alla får ha en fantastisk dag för här är de lördags mys på schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar