måndag 13 augusti 2012

Projekt bord och stolar del 5

Nu är alla lager målade!

bordet in köket men alla andra saker som innan..
Då färgen sken igenom blev det tre varv med täckfärgen och pga av fuktigheten i luften så tog det drygt 2veckor innan  det var ok att snabbt ta i bordet och stolarna utan att lämna märken..

Jag har  nu under tiden bordet funnits på plats ändrat lite på detaljerna, för att nu kommer vi till en mörkare period och jag kommer sitta mycket där inne, då jag har ett svart bord och när jag flyttade in gjorde jag om bänkskivorna till svarta så alla plana ytor är svarta, vill jag ha in ljus och lite färg..
nya saker till matplatsen
Jag har då sytt en gardin i det vita stockholmstyget på IKEA. Tagit bort ramarna i fönstrett då det nu är öppet pga kappan i fönstrett, färg glada blommor i rosa för att bryta av mot det svarta. En ny Isa tavla så klart (har så klart kvar den andra Isa tavlan som hör till köket). Nya kuddar inköpta på Nolia mässan blev ljusgröna med lite glans.
slutresultatet
Jag är nöjd med resulatet ska bara hitta en vaxduk och sy fler kuddfodral..
före och efter bild..

före till vänster
efter till höger

Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Det blev jättesnyggt!!!

    Fint med gradinen, vad snabb du är som redan hunnit sy den å hänga upp å allt:)

    Fint med blommorna oxå, passar bra där!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, ja jag har sytt några gardiner dit in nu så lärt mig av mina missar.. lat som jag är så har jag slutat att klippa tyget då de är bättre att riva.. :)
    var så tråkigt då de var bara jag här oh ingen liten kille.. så satte mig med det.. gjorde som hela skillnaden ..

    Och tack igen för titten! har bara två kakor kvar.. de är så goda, grymt bra i pluggpauserna.. :)

    SvaraRadera