söndag 15 juli 2012

Mitt badrum

Nu börjar jag faktiskt känna att jag är klar med badrummet, men om någon vill ge mig ett rosa toalock så säger jag så klart inte nej..
grönt till max..
När jag flyttade in så hade badrummet ingen färg alls utan tråkigt målad vit väv och en plast matta, stort tomt utrymme, men ett badkar så ponetial fanns helt klart..

Färg valet var enkelt då vi hade två badrum i huset, ett med grönt ett turkost, det gröna följde med mig..

små pyntat..
bland det första jag har gjort var att jag monterade ett högskåp (från ikea i högblank vit) för att rymma handukar och annat exempel toalett papper..
För att piffa upp dörren klippte jag ut lite bokstäver på plast film..
Fyndade  på loppis i helgen, en spegel till hjärtat, så nu har han en egen att titta i..


Pyntade fönstret med mönstrad plastfilm vilket blev en super bra piff.. (byggma)
krokodil som halkmatta i badkaret (ikea)
leksakslåda i grönt för alla badleksaker (loppis, men finns på ikea)
jag klippte draperiet i två för att mjuka upp och det blev det. (ikea)
i samma veva som jag gjorde dörr-texten gjorde jag texterna till handukarna..


1 kommentar:

  1. Jag tycker ändå att det är snyggt utan rosa lock. Det är liksom Bettan grönt.

    SvaraRadera