torsdag 26 juli 2012

Ledig torsdag och PDOL

Dagen började med att vi steg upp, och solen lyste glatt..
Efter frukost och lite lek så satte vi oss i bilen och in till stan där de fanns gott om parkeringar ( kl var kvart i tio.. så rusningen hade inte startat)
Tina och Alice hade inte kommit ännu så de blev en latte för mig, som Hjärtat sedan envisades om att bära, och duktig var han, med en hand.
Tivolit hade inte öppnat så fick gick runt en sväng, och kollade in stånden, vad de hade att erbjuda, inget sm igentligen intresserade lillen så det blev inget, är så mycket att titta på att man blir mättad..
barnen fick var sin hamburgare och jag testade älgwooken (nja inget speciellt) men Hjärtat åt upp hela sin hamburgare, men de få skedar av fil som han åt till frukost så förstod jag det..
nu hade tivolit öppnat så nu gick vi och så fick barnen åka, vi började med snigeln, en berg & dal-bana för barn, det som stör mig är att jag som vuxen som måste åka med för att han ska kunna åka då säkerheten är minimal!
måste dem vuxna som åker med också betala så kort sakt 70kr för att han ska få åka en gång! man kan köpa 6st/200kr (3 åkturer för ca 67kr/åk) och 10st/280kr (5 åkturer för 56kr/åk).. och för att tillägga så åkte man 2 varv runt banan! Måste jag säga att Hjärtat inte trodde det var slut?!?
väntar på att den ska starta med spänning
Men det fanns också en uppblåst rutsch kana med blixten mcqueen och bärgarn tuvär så är han för liten och skulle inte ta sig upp för trappen, så han fick titta på men de var ingen fara han var glad ändå!
bilar2 ser han konstant och bärgarn är en favorit..
sedan fick han köra bil! perfekt han fick sitta själv och de körde lagomt med varv och roligt hade han så det blev två omgångar med två bilar, vi ska in imorgon också så han får åka lite mer.
Första varvet med bilen men han spanade bakåt på den bilen bakom honom.. så det blev nästa  vända men se så glad han är!
Han fick en passagerare också andra varvet av Kevin, blivande dagis kompisen.


MITT HJÄRTA


Regnet började också sippra ned och klockan började ticka iväg, så hjärtat satte sig lugnt i vagnen och kramade sitt lejon som han så stolt vann! Jätte snäll var hon i ståndet Alice drog först en nalle men ville ha en smurf så Hjärtat ville så klart också han en, men han drog ett lejon så hon höll fram lejonet och två smurfar så han fick välja, han tog fort lejonet och jätte glad! Det är huvud saken!
Det jag minns från när jag var liten var att man får sockervadd på tivoli!! Så han fick sin första sockervadd idag, och inte i påse utan man ska få kleta lite också.. det gillade han!
fick lite skägg också, men gott var de, smått förvånad då man först fick den..
Vi åkte hem till oss och barnen fick se lite shrek, sedan var det dax att sova en stund, vi läppte lite på sov tiden idag med en timma fördröjning men allt har gott jätte bra!
Under tiden Hjärtat fick sov, målade jag bordet och stolarna sedan klippte jag djungeln som växte på lillens morfars gräsmatta. Under den tiden jag högg ned djungeln så kom de med ett stort och tungt paket som de bara lastade av framsidan! Inte så smart, PDOL och alla passerar som kommer från pitholms området! Men efter att ha ringt några samtal så körde personen jag försökt att nå förbi, så vi bar in paketet, då hade Hjärtat.
Vi plockade rabarber och började promenera hem där vi tillagade rabarber kyckling som min syster lagt upp.. http://ninna77.blogspot.se/2012/07/rabarberkyckling.html jag hade tuvär ingen gräslök då jag glömde bort det.. men gott ändå fast blir nog godare..
Efter maten så åkte vi och hälsade på Sofie som blivit stora syster till en söt liten kille! Hugo blev lite svartsjuk efter ett tag då jag höll honom..  vilka minnen! tänka sig att min lilla kille inte är så liten längre då han vuxit så mycket... 

bjuder på en film från åkturen..




2 kommentarer:

  1. Det lär som en fullspäckad dag:) Han ser väldigt lycklig ut på bilderna, men vem skulle inte vara det om man fick åka karusell å äta sockervadd!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det kändes som det fick då mycket gjort :)och roligt hade vi.. blir så lätt annars att när hjärtat sover man sitter framför datorn..

      Radera