lördag 2 januari 2016

Hobby


Sedan jag fick magkatarren har jag skakat en hel del. Främst om händerna. När jag började tänka på julklapparna tänkte jag måla en tavla till sonen i hans rum. Upptäckte då att jag slutade skaka och hjälpte mig att slappna av, stressa mindre. Precis det jag behöver med andra ord. Jag målade en tavla för drygt ett år sedan, i kan se den om ni skrollar ned en bit i flödet. Jag tycker det blir lättare och lättare nu två tavlor senare. Jag har där med bestämt att jag ska måla när jag känner och har tid att måla. Brukar bli en av de helgerna i månaden sonen är hos pappan.

Starwars episode 6



Sonen blev nöjd på julafton då han under ett tillfälle fick välja vilken bild han tyckte var snyggast. Jag har ingen egen fantasi  fantasi men hittad den här illustrationen på pinterest.

Jag köper mina dukar på Dollarstore för en liten slant då priserna varierar mellan 10-100 kronor köpte även ett bra kit för nybörjare  första gången lite små tuber så nu köper jag mina tuber på Claes Ohlsson där du får en stor dum från 59 kronor. Deras färgurval är även betydligt bredare.

Idag har jag målat en tavla med inspiration från en känd svensk konstnär, denna tavla ska få pryda sovrummet hos min älskade pojkvän. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar