lördag 9 februari 2013

STOLT

Nu har det hänt grejer ska ni veta!

Jag har börjat jobba som ekonomi assistent på YIT. Jag trivs jätte bra, trevliga arbetskamrater fast mest sitter jag mest själv inne på kontoret men alla är jätte glada!
Det bästa är nog det att jag känner verkligen att jag går rätt utbildning! Den känslan går inte att beskriva!!


Min käre son har nu slutat med nappen (tutten) dem fick ligga kvar i köket fredagen den 8 Februari och det var inge gnäll eller skrik efter dem utan han somnade så gott och sa innan..

-Tutte smakar bläää.. 
som jag förklarat för honom att de gör det efter att man blir stor..

För er som undrar har jag haft en regel:
tutte i bilen och när man ska sova.
Han har enligt mig vart redo att sluta ett tag men det är lite mer komplicerat då det är olika regler på olika ställen (föräldrar) och detta är något som jag som förälder måste helt enkelt finna mig i..
Så bearbetningen har varit lång! Tanken var att lämna napparna åt en kompis minsta barn som är en bebis (sett från barns ögon) som min sons kusin gjort.. Men detta blev tårar då han inte vill ge bort dom då vi varit på gång..

Jag anser att barnen måste vilja för att det ska fungera och att jag som förälder måste peppa och stötta för det är som sakt ett beroende..

Så vad gjorde jag då nu när tuttarna smakar blää?  Jo de ni.. jag gick på apoteket och köpte STOP och VÄX..
Fick lite minnen från då jag själv var liten och mamma satte det på naglarna.. fast då var jag helt enkelt för envis så de fick ingen verkan för mina naglar...
Men detta gjorde det! Alla nappar fick en omgång och sedan kommer han och ska testa om han får en.. och jag sa men inte ska du sova nu? Men om du ska sova så får du ta en och gå och lägga dig...
MINEN skulle ha filmats men han är för smart för de så då hade det inte funkat..

men Idag (lördag) har han inte ens frågat efter den! Utan han är stolt och stor kille nu.. men alltid mammas lilla bebis.

Så nu är de ett mindre samtal varje dag att kämpa på med!!
Bye Bye
 tutten/nappen
Sedan annars så går det som vanligt, men idag tänkte jag bjussa på lite bilder från idag.. med Hjärtat..

Lördag den 9 Feb 2013
Idag har vi hunnit med massor.. All från att  tvätta, baka, våffeltraditionen, lekt med kusinen.. Hjärtat var verkligen trött.. somnade på mindre än två minuter betydligt tidigare änn vad jag förväntat mig!

2 kommentarer:

  1. A: - Jag vill faja till Hugo
    C: - Jag vet inte vad Hugo skulle göra idag.
    A: - Jag tjoj han gjåtej.
    C: - Gråter?
    A: - Jooo, näj jag inte äj däj...

    Så de måste ha haft roligt igår. :)

    SvaraRadera