torsdag 14 juni 2012

Kvalitet med sonen

Idag har vi hunnit med mycket,
jag jobbade kväll igår och kom hem efter halv tolv, så hjärtat hade sovit hos pappan.
Men halv sju kom han hem, mys och massa kramar i soffan och lite bilar 2 som nu tydligen är spännande, samt alltid någon bil på kläderna (plåster på kepsen osv).

Hallon och banan smoothie till frukost som har blivit en vana nu då det är sommar, kan säga att jag aldrig använt en mixer hemma så är mycket, men gott är det!

Dammsugning innan vi gjorde oss klara och satte våra vackra rumpor i bilen. Med riktning Luleå.
Välframme hade jag ett möte med skolan och Hugo sov genom halva men snäll som vanligt och lugn då han vaknade.
Efter som att mitt hjärta gillar fordon så var planen att gå in på teknikens hus, vi kollade oss omkring ett tag, men självklart så var planet som jag berättat för honom om upptaget av äldre tonåringar, men vi lyckades underhålla oss.. det blir det man gör det till, som jag brukar säga..
bilen så klart.. men inte får små barn då de inte når upp..

Kollade oss igenom, men vet att energin försvinner vid lunch tid, så åt vi lunch...Hugo fick en hamburgar tallrik, och jag järpar med sallad. Han åt upp det mesta men inte hamburger brödet, som jag kan förstå då brödet är gigantiskt och kan kan inte gapa så stort.. han åt faktiskt så pass lugnt och bra att jag han dricka en stor kopp kaffe i lugn och ro! och hade nog hunnit en stor till!!
han fattade fort hur man fick igång propellern!
Mysigt med kvalitet trots otrevlig personal i kassan men trevliga i disken..men lite bättre bemötande tycker jag killarna i kassan ska ha! detta var då på Husmans, så nja håller mig till centrum restaurangen under skoltiden som jag brukar om matlådan är tom..

Efter maten sprang han direkt till propellern! sedan ja jag behöver inte säga vad som hände exakt.. haha
Så många knappar, spakar skruvar att pilla på..
men när vi kom tillbaka var planet ledigt! Nu snackar vi esse!
Efter 20 minuter fick jag muta bort han... kolla på leksaker som han velat då vi kom in..
och inte blev han less inte!
Vi for sedan på storheden och jag skaffade mig en cykel hjälm! Hugo fick en stor grön fotboll som han kramade nästan hela vägen hem i bilen! Nu måste jag då säga VARMT!! jag kör bastu bil... Hemma så åkte parasollet upp och Hjärtat fick sova i vagnen, så han skulle vara pigg på kvällen..

Tvättade och kommer ner och ser att en är maskin har blött ner hela golvet.. (tur jag inte hade mycket)
Middag, Korvstroganoff och gott var de, så länge sen sedan sist vi åt det!
Momma och Morfar kom och hjärtat blev så glad! Han skulle just få sitt premier bad på balkongen, riktigt mysigt! men morfar fick inte gå in han skulle var med och leka..
Morfar har också borrat upp mina ute krukor som stått på golvet.. När jag ringde honom så var det för att bjuda på middag men det var tydligen för sent då han redan börjat, så jag bad om borrning
-men det finns  ingen stans att borra på! har borrat överallt nu snart faller huset ihop..
haha ni måste förstå våran humor, min är dock lägre..teknade filmer får mig alltid att skratta!
Sedan kan ni gissa en som var trött,  varmlägenhet men somnade gott i sängen efter några extra minuter..
Underbara lediga sommardagar ska man ta tillvara på.. bara  skippa tvätttiden nästa gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar