söndag 13 oktober 2013

från gammalt till nytt

Fyndade för ett tag sedan en lampa på loppis som var finare än vad jag trodde men inte min färg. det var en gammal lampa med någon typ av väv, tanken var att ta bort väven och behålla enbart stommen, men efter att ha fått hem den bestämde jag mig för att måla hela skärmen svart. 


en stor lampa i så klart
Sedan hade jag så klart en annan lampa med tre på rad innan, som jag inte varit så super nöjd med på sista tiden.. detta är förändringen i mitt kök, tycker det blev mycket bättre och mer jag, lite gammalt men ändå nytt passar bättre in med resterande då mina köksmöbler är från tidigt 70-tal eller äldre.
före/efter
Jag har i mitt vardagsrum även ett bord men ingen lampa över då tanken varit på sistone att flytta den jag haft i köket... men i mitt vardagsrum är det färgerna vitt och brunt som bas utöver soffan som mörkgrå, jag valde därför att måla lampan vit då det är lättare än att hitta rätt valnötsfärg om det är på ramarna och så hade jag en massa vit färg.. eftersom detta skedde under tiden min dator kapats av en underbar treårig kille så att åka och handla gick inte.. men jag är nöjd...
före/efter + duk byte
Jag passade även på att byta till en svart duk nu då hösten är här med mörker, så ljusen ska tändas, men mysfaktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar