lördag 26 oktober 2013

Arcus

Idag har jag tagit denna dag till att vara på arcus loppis  Luleå.
HJÄLP! 
vad mycket människor, det gick knappt att gå för det var så mycket och alla ville fynda.

  • Fyndade faktiskt 2 kokböcker som jag velat ha ett tag
  • En svart väggklocka, jag hade en vit i huset, så det var helt klart mitt stora fynd då jag inte sett de i butikerna och jag velat ha en svart. 
  • Ett halsband (har en liknande sedan tidigare loppis), 
  • En rolig leksak till sonen.,
  • mer skruvar till verktygsbänken... 

Så med andra ord inte så mycket, men trevligt att vara med en del av gänget och
 lilla Viktor.. :)

Ja så det var trevligt det som inte är trevligt är när; någon annan hinner dit till det du vill ha och gått och letat efter, precis innan du gör det (på grund av för mycket folk) och att det dess utom är bra pris..  det hände två gånger med samma grej! 
då kände jag "nä nu blir jag ledsen"... och då kanske ni tänker, det kommer fler... nej det gör det tuvär inte då det utgått ur sortimentet...

sedan var det väldigt höga priser, men fina saker fanns det för den som ville köpa iallafall fast till lite saftiga priser..
__________________________________________

Sedan har jag faktiskt haft nog den bästa redovisningen någonsin! och att tillägga så var den på engelska! Känslan efter det var otrolig, för brukar alltid känna det där hade jag kunnat säga så eller på ett annat sätt men icke. och alla som lyssnade var verkligen intresserade av det vi sa! Känns alltid bra då jag kan svara på ALLA deras frågor! Behöver jag säga att det är mitt favorit ämne? Om ni vill veta vad det handlade om så var arbetet om Treehotel.. och jag har även varit där med min grupp. 
Får inte lägga upp bilder på dom så istället väljer jag en bild från Treehotels hemsida..

exterior
The UFO, www.treehotel.se
__________________________________________

Sedan har jag jobbat på ett event på LTU, riktigt roligt lite underligg känsla att intervjua (för första gången) studenter som läser samma kurser som jag, men det kommer gå jätte bra. Har även fått lära mig släppa INWO på Caverion! Glad tjej här! fick göra det i fredags.. så fredagen bestod av föreläsning Luleå 8:15-10:00, hemma i Piteå 11:45, skyndade till ica köpte en "lunch" för varje fredag så äter vi ute med jobbet, så jag tänkte de är inte där då jag kommer (11:55) då vi alltid tar en timmas lunch på fredagar. Tro ni jag blir förvånad då de då har beställt in en massa mat, så jag behövde inte värma min kyckling utan fick massa god kinamat från Golden Dragon istället. Tro att de tänkte på mig, då alla är så snälla! ;)
Sedan spenderade jag faktiskt min fredags kväll på ett oväntat ställe, men det kommer en annan gång.. 
Bye Bye


2 kommentarer: