onsdag 20 mars 2013

Torsk med ingefära och kokosmjölk

Sedan min graviditet med hjärtat har jag inte varit så sugen på kokosmjölk... då jag åt mig less på det..
Men nu har jag börjat shoppa på coop och fick hem bladet och där fanns detta recept.. ÅÅÅH så gott det var, verkligen att rekommendera..

TORSK MED INGEFÄRA OCH KOKOSMJÖLK SERVERAS MED  RIS

Jag har använt mig av ett plock med alaska polack dvs 400 gram totalt inte 800 gram.. men jag gillar juh grönsaker.. och så hade mina tinat sedan innan då att läsa på recept inte är min stora grej.. därav.. såg jag nu att det skulle vara 800 gram fisk.. hihi (men i mitt hushåll blev det två gigantiska matlådor till frysen).

2 frysta tork block (800gram)
1 tsk salt
1 fin tärnad röd paprika
120 gram haricots verts (står färska men jag hade frysta)
1 strimlad rödlök
1 burk kokosmjölk
fin rivet skal och saft av en lime, (jag tog koncentrat och ca 1-2 msk)
1 fiskbuljong
½ tsk svartpeppar

Sätt ugnen på 225 grader
Lägg fisken i en ugnssäker form och lägg grönsakerna och löken på fisken
Blanda kokosmjöl, grovriven ingefära, limen och en den RIVNA fiskbuljongen.
Fördela över fisken in i ugnen i mitten i ca 30 minuter.

Servera i djupa tallrikar med kokt ris.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar