söndag 24 november 2013

Halv åtta hos mig

Det är Jag, min syster, Emma-Maria och Veroica som kommer bjuda på middag en gång i månaden (ej december)

Första var hos mig i helgen. Jag har filat på menyn men det ända som jag vetat jag velat laga var potatisen och soppa dock inte exakt vilket.
Meny
Jag är vekligen nöjd med valet av rätter, trots att jag inte gjort någon av dom förut. Det var stressig dag då jag skulle upp halv nio för att inte behöva stressa men då vaknade jag 1130 så det blev lite panik och så bestämde jag mig för att utöka menyn då jag kom på att jag hade köpt rödbetor. UNDERSKATTA INTE rödbetorna bara att putsa dom tog 45 minuter sedan i ugnen skulle det ta 1 timma med tog över 2,5 timma och eftersom att jag utökat menyn var jag tvungen åka till kvantum för mer chevré och värmeljus (första gången att de tar slut på vanliga doftfria, ofärgade!, eller risk att de skulle) så detta var första gången jag sprang in, genom och ut... tror det tog 4 minuter max, effektivt.
Jag kommer så klart lägga upp recepten eftersom.

Mina gäster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar