söndag 29 april 2012

Medelhavstorsk med örtmajonäs



Torsken
400gram torsk
olivolja
salt & svartpeppar

sätt ugnen på 200grader lägg 
torsken på en ugnssäker form
salta och pepra och ringla över
olivolja, in i ugnen i 15 minuter.
Örtmajonäs
1½dl majonäs
3/4 msk mild senap
3msk hackad persilja
blanda ihop & klart.

Till steker jag  
ca 150gram sockerärtor
1 stor fast tomat,
½ zuccini
1 gul paprika
½ rödlök

En mycket god & lätt lagad fiskrätt som inte tar många minuter, det mesta kan också preppas innan, oliver kan också tillföras för att få in lite mer medelhavet, om man gillar det så klart.

Smaklig Måltid

2 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!
    Nu har även jag hittat hit =)
    Kul med en ny blogg, denna kommer jag att följa slaviskt!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det gillar jag! Jag ska skriva oftare, hade jag tänkt.. :)

    SvaraRadera