tisdag 24 april 2012

Chevretost överbakad laxfilé


600gram laxfilé
150gram getost
1dl creme fraiche
honung
ev torkade tranbär eller russin

  • ställ ugnen på 200grader
  • lägg ett snitt längs varje laxfile (i mitten) salta och peppra
  • smula getosten och blanda med creme fraiche
  • lägg på laxen längs snittet
  • ringla över honungen och in i ugnen i 10 minuter eller till osten fått färg.
Jag använde 170 gram chevre ost, och hade en grönblandsallad med örtolja till. Men skulle kunna tänka mig att det blir gott med en bulgursalla eller ris.

Den här rätten gick hem hos alla vid bordet, så den kommer att lagas igen. Jag hoppade över russinen då minstingen mest troligt bara ätit russin  så det var inte värt att testa.. tror ändå det räcker för honungen gör den söt...

Smaklig måltid!!!

3 kommentarer:

  1. Jaha, ja. Här smyger hon med att hon gått och skaffat sig en blogg.
    Å jag som gått och funderat på om jag skulle bjuda in dig som gäst-matbloggare på min blogg. :)

    SvaraRadera
  2. haha men det kan jag faktiskt också vara :)

    SvaraRadera
  3. Ja, varför inte. En gästmatbloggare. :)
    Jag provade också det receptet. Om jag hade fått mig ett glas rött till hade det varit värsta festliga maten!

    SvaraRadera